19 mar 2014

Alicja w krainie marihuany

Ja na imię mam Alicja,
Lat dwadzieścia parę.
W dziurę spadła mi delicja,
A ja za nią hop w pieczarę.

Ale nie byłam jedyna...

Przede mną wpadł taki jeden
Bialutki, pulchniutki króliczek.
Ale gdzie wypadł - nie wiem,
Bo zastałam tylko malutki stoliczek.

W sumie urządzone tam było średnio...

Na stoliku był talerzyk.
Pomyślałam - z delicji lipa,
Pewnie w piachu gdzieś tam leży,
Zjem więc ciastko ze stolika!

Całkiem, całkiem. Trochę suche...

Ja nie wiem, co w tym ciastku było...
Chyba miało dużo kalorii,
Bo mi się wszystko powiększyło
I nagle wpadłam w stan euforii.

Usłyszałam tykanie...

Wtem wparował króliczyna,
Oczka takie miał ponure,
Trochę też mu zrzedła mina,
Zaraz przepadł w jakąś dziurę.

A mi się strasznie nudziło...

No dobra - była ze mnie wścibska Ala.
Żeby złapać zraz królika,
Do tej dziury się wepchałam,
Choć już byłam dość utyta.

No i się... Zaklinowałam.

Trzy dni i noce tam siedziałam,
Bez jedzenia i bez picia
I się w końcu wydostałam,
Nawet znalazła się delicja!

Trochę zgłodniałam, nie powiem...

Co się później działo -  Olaboga!
W lesie zaczepiła mnie stonoga,
I gościu w śmiesznym kapeluszu
Zrobił mi herbatki z suszu.

I ten kot...

Patrzył na mnie czarnymi ślipiami
I wszędzie za mną chodził,
A potem była afera z różami
I każdy w czerwonej farbie brodził

I co tam jeszcze...

No i jeszcze te królowe!
Jedna wredna, niska, ruda;
Chciała skrócić mnie o głowę,
Pewnie zazdrościła mi jej paskuda.

W końcu złość piękności szkodzi...

A ta druga spoko była,
Tylko trochę osiwiała,
Przed tą jędzą się ukryła,
Bo już dość jej chyba miała.

I naprawdę...

Naprawdę, nie wiem dlaczego
Znalazłam się na komendzie
Chciałabym dowiedzieć się chociaż tego,
Czy w krainie już spokój będzie.

5 komentarzy:

  1. No wiersz bomba. Dawno tak świetnego wiersza nie czytałam. Pomysł genialny. No co tu jeszcze pisać czekam na kolejny ;D Życzę weny i Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. NIEZŁE!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. dobra, teraz komentarz MUSI być w końcu, a powiem tylko tyle, że tutaj wręcz nie da się używać jakichś wymyślnych słów, ten wiersz po prostu jest świetny, trochę radosny (wiadomo, jak to w krainie marihuany) i taki lekki, w sam raz dla nieuków

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż chciałoby się udać z Alicją po tę delicję :) genialne, uśmiałam się, czekam na kolejne tego typu wiersze :) pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten wiersz jest świetny. Jak będzie mi kiedyś smutno to na pewno tu wejdę, przeczytam i od razu będzie lepiej. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń